מה היינו עושים בלי גְוִידוֹ דְ-אָרֶצוֹ שהמציא לנו בימה”ב את השיטה לקריאת תווים (שנקראו אז: אוט-רה-מי-פה-סול-לה)?
כדי לכתוב תווים, כדי לשמר את גובהי צלילים (המשתנה המרכזי בחוויה הרגעית של הצליל) וכמובן עבור קריאת תווים, המציאו את החמשה, ואת שמות התווים המשתלבים לתוכה.
אני נותן כאן סדרה של ששה שיעורים חינם, טעימה הכוללת את ההתחלה ממש.
אני מתמקד מטבע הדברים בשני המפתחות העיקריים: מפתח סול ומפתח פה.
כדאי לכם לצפות כי אני מגלה שם גם סוד על המפתחות האלה…
אם השיטה מוצאת חן בעיניכם, אתם מוזמנים לסדנאות לתיאוריה פרקטית – תיאוריה מוזיקלית שהיא לא תיאורטית בכלל…
כי בסדנאות אלה (השלב הבסיסי) אתם מקבלים את כל הכלים שצריך מוזיקאי כדי לצאת לדרך: מרווחים, סולמות (כל הסולמות!), אקורדים, אקורדים בתוך סולמות, והמהלכים ההרמוניים הבסיסיים.
כל זה בשילוב עם”פיתוח שמיעה מוזיקלית”, כך שהידע הנקלט בשכל, מגובֶּה ע”י החושים הלומדים לזהות את כל התופעות משמיעה.
וזו הדרך לאלתור, ליווי, הלחנה ועיבוד מוזיקלי.
הקורס לתיאוריה פרקטית השלב הבסיסי בנוי מ 9 סרטונים ארוכים ומפורטים כולל תרגילים.
בקורס למתקדמים אנו מרחיבים את היריעה ההרמונית, ומגיעים לכל מיני אקורדים מורכבים, הרמוניות הזויות, חריגה מהסולם ובסיס הרמוניית ג’אז.
גם כאן: 9 סרטונים כולל תרגילים.
בקורס למתקדמים בימים אלה: שיעור ראשון חינם
תוכלו למצוא באתר גם ששה שיעורים חינם למתקדמים, שיודעים מרווחים וסולמות ורוצים להכנס לעולם ההרמוניה, ואת הקורס “המדריך להירמון שירים” בו לומדים להתאים אקורדים למנגינה והפוך…