פיתוח שמיעה הוא אחד המקצועות החשובים בכל העניין של תיאוריה.
ובקורסים של תיאוריה פרקטית אני שם דגש מיוחד על פיתוח שמיעה.
כי לפי התפיסה שלי יש כאן שני ענינים: האחד – להבין את “הסיסטמה” היטב בשכל, איך הסולמות בנויים ומקושרים אחד לשני, ואיך מסנכרנים את כל זה עם האקורדים וכו’.
הדבר השני הוא לחבר את כל זה עם החושים – וכאן נכנס פיתוח שמיעה:
להכיר משמיעה את כל התופעות שנלמדו בשכל.
וכשנוצר החיבור הזה – הגבול הוא השמים. כאן פריצת הדרך, והיציאה “מהתקִיעוּת”.
והבסיס להכל במוסיקה – זה כמובן המרווח.
זה הבסיס למנגינה (מרווחי מלודי), ולאקורדים (מרווח הרמוני).
לכן זיהוי מרווחים זה אחד האתגרים הראשונים בלימוד תיאוריה מוזיקלית.
באדיבות יואלי דיקמן מרדיו קול ברמה, אני מדבר כאן על חשיבות העניין של זיהוי מרווחים, ומדגים.
צפו בסרטון…
אם מעניין אתכם לפתח את השמיעה – לזהות מרוחים, אקורדים ומהלכים הרמוניים, יש באתר שלל אפשרויות.
את הבסיס לפיתוח שמיעה וכלהתיאוריה הבסיסית תקבלו בקורס תיאוריה פרקטית – השלב הבסיסי, בו 9 סרטונים מפורטים וארוכים, ותרגילים בצדם.
אם מעניין אתכם ספציפית הנושא של זיהוי מהלכים משמיעה, הוצאת אקורדים כמעט ללא צורך בנגינה על כלי, הכנתי עבורכם סדרת סרטונים מיוחדת לעניין פיתוח שמיעה.