מה פירוש היפוכי אקורדים?
אותו אקורד יכול להופיע בכמה גרסאות – תלוי בצורת פיזור הצלילים.
אבל ההבדל המשמעותי ביותר הוא במצב הבס, מה שאנו מכנים, לצערי, “היפוך”.
אני אומר “לצערי”, כי היפוכי אקורדים אינו עניין כלל של סדר צלילי האקורד אשר מעל הבס.
כך שלא”התהפך” כאן שום סדר. פשוט אחד מצלילי האקורד שאינו היסודי, “צנח” למטה.
לכן הרבה יותר נכון היה לקרוא ל היפוכי אקורדים, פשוט – “מצב בס”.
אבל אף אחד לא מקשיב לי, כולל דורות של מוסיקאים מאז שהתחילו לדבר על אקורדים, ככל הנראה.
מה לעשות.
אבל זה לא משנה את העובדה שאני צודק!
בכל אופן, כאן בסרטון אני מלמד איך להבדיל משמיעה בין שלושת המצבים של היפוכי אקורדים:
כשהיסודי בבס (מצב יסודי), כהטרצה בבס (היפוך ראשון), וכשהקווינטה בבס (היפוך שני).
אבל כמובן שיש עוד הרבה מה ללמוד בדרך לכאן, והרבה גם מעבר.
אז אם אתם מעוניינים להרחיב את הידע שלכם בתיאוריה בצורה מעשית, אתם מוזמנים לסדנאות לתיאוריה פרקטית כאן באתר בשתי רמות: בסיסית ומתקדמים.
כל סדנה כוללת 9 סרטונים ותרגילים בצידם.
בסדנה הבסיסית תקבלו הדרכה על הנושאים: כתיבת תווים, מרווחים, סולמות, אקורדים משולשים, אקורדים בתוך סולמות, והמהלכים ההרמוניים הבסיסיים.
כל החומר נלמד דרך השכל, אך גם תוך שימוש בחושים, תוך הכרת המושגים שנשמעו מתוך פיתוח השמיעה.
בקורס המתקדמים שיטת הלימוד זהה, אלא שכאן אנו נכנסים להרמוניה מורחבת, מהלכי אקורדים הזויים, חריגה מהסולם, אקורדים מורכבים, ויסודות הג’אז.
מבצע חצי מחיר עד אחר החגים, נכון לספטמבר 2020.
שיעור ראשון (בשתי הסדנאות) בחינם.
מעוניינת בפרטים
שלום מריה מוזמנת לצלצל 0524454833