לכניסה לחנות לחצו למטה על המוצר
תוכן זה בתשלום
כבר קניתם? התחברו כאן
תוכנית מינויים לאתר
מועדון מנויים חודשי, חצי-שנתי או שנתי (לימוד מוזיקה אונליין)
החל מ: ₪234.00 / חודש
תוכן זה בתשלום
כבר קניתם? התחברו כאן
תוכנית מינויים לאתר
מועדון מנויים חודשי, חצי-שנתי או שנתי (לימוד מוזיקה אונליין)
החל מ: ₪234.00 / חודש
מדהים
היה ממש כיף לשמוע ולהחכים……
אם אפשר לשאול –
משהו אחד שלא הבנתי – אמרת בסוף שאם אני עושה לה פריגי ומוסיף לו גם את דו דיאז אני מקבל סולם פריגיש, מהו פריגיש – מודוס נוסף או ווריאציה של פריגי? (אני תמיד חשבתי לתומי שזהו הסולם מינור הרמוני שהוא מקביל בצלילים רק עם טוניקה אחרת…..)
תודה רבה!!
תודה על הדברים!
יש קשר בין פריגיש למינור הרמוני כי צליליו זהים אלא שהוא מתחיל ממקום אחר – מהדרגה החמישית.
אז באמת רה מינור הרמוני עם דו# וסי במול הוא בעצם לה פריגיש.
אבל הרבה יותר נוח לדעתי לחשוב עליו מצלילו הראשון -לה – כפריגי שהגבהנו לו את הדרגה השלישית, מדו לדו דיאז.
תודה.
התכוונתי בעיקר לשאול איך נוצר המודוס הפריגיש, אם הפריגי היה בנוי על מי עד מי מתי המציאו לעלות את הדרגה השלישית?
במינור הצורך לעלות את הדרגה השביעית הגיע כבעיה הרמונית, איזה צורך היה בפריגי להגביה את הדרגה השלישית? (בהנחה שאכן מודוס פריגיש הוא רק שכלול של פריגי כמו שמובן משמו ולא מודוס חדש….)
תודה רבה!!
שאלה יפה נוספת שאלת… הפריגיש או חג’אז נוצר בעולם מלודי בעיקר, כך שלא סביר שמה שקרה לו זה בגלל שיקולי הרמוניה. יש מצב שמה שאפשר את המינור ההרמוני היה הנוכחות של המבנה הזה “באוויר” של החג’אז שכנראה עתיק מאד. וזה הסתדר יחד עם הצורך שאנחנו מדברים עליו בקטע ההרמוני.