בעצם כמעט כל קורס ניתוח יצירות באתר עוסק בנושא – אקורדים מרגשים ומהלכים שעושים לנו פרפרים בבטן.
אף על פי כן, ניסיתי במפגש זומועדון האחרון לרכז את מקצת הטריקים שמלחינים ומעבדים השתמשו ומשתמשים בהם כדי לרגש.
מה גורם לאקורד C שישמע כמו "אופק חדש ואופטימי" שנפתח כשאנחנו במוסיקה בלה מינור?
מה זו "סקוונצה" ומה כוחה?
איזה מהלכים נפוצים בכל השירים המרגשים ומוצלחים בשנים האחרונות ואף קודם?
ודרך אגב, בסרטון אני גם עושה ניתוח בקטנה לשיר הנפלא של ג'ורג' מהביטלס – While my Guitar Gently Weeps…
***
רציתי לציין שהרעיון לסרטון בא מכם.
זה חלק מהכיף של מועדון "להקשיב ולדעת".
שאני יכול להיות אתכם בקשר ולשמוע מה אתם צריכים.
אז לבקשת הקהל…
הערה: בתחילת הסרטון אני מברר כמה בירורים נוספים חשובים בעקבות שאלות משתתפים.
זו הסיבה שיש לנו "זומועדון"…
בכל מקרה אם רצונכם להגיע ישר לנושא העיקרי של "אקורדים מרגשים" אנא קפצו לדקה 12:03
אם הסרטון הזה תרם לכם, ואתם רוצים עוד כמוהו – אם עדיין לא עשיתם את זה, אתם מוזמנים להרשם למועדון המנויים שלנו, שיפתח בפניכם שלל קורסים מעשירים.
במינוי אחד תוכלו ללמוד קורס תיאוריה מקיף בשתי רמות.
עוד מחכה לכם קורס מרתק על מה עומד מאחורי חוקי המוזיקה (קורס "הלמה").
הולכת קולות וכתיבת כוראלים בסגנון באך.
תיווי קצבי ועוד ועוד.
היי, שיעור מדהים! בקשה לשיעור קצת מורכב, תוכל לדבר על אלן הולדסוורת'? הוא אחד ממקורות ההשראה שלי (כן אני גיטריסט, אבל אני מנגן קצת על קלידים) מעריך מאוד, מיכאל
אשים את זה בלי נדר ברשימת הTO DO שלי. תודה ותמשיך לעקוב!
אני חסומה בנטפרי ולא יכולה לפתוח את הסרטון
יש מצב לקבל אותו בדרייב או כקובץ מצורף?
שרה שלום!
לגבי חסימות נטפרי, בד"כ אפשר לקבל פתיחה נקודתית של הסרטון, אלא אם יש שם תצוגה מלאה של יוטיוב ואז יש לפעמים דברים לא צנועים בשוליים לצערי. מאז שהבנתי את זה אני משתדל שלא. במקרה הנוכחי לא צריכה להיות בעיה, אבל עדכני אותי אם לא אשרו לך.