תיאוריה פרקטית – מתקדמים: שכלול ההרמוניה – שיעור 1 (חינם)

ברוכים הבאים לתיאוריה פרקטית מתקדמים – מטרתנו – שכלול ההרמוניה!

בקורס שלפניכם לומדים כיצד להגיע ל-שכלול ההרמוניה, לצאת מהמהלכים הסטנדרטיים של 1-4-5-1 Am Dm E Am ולהגיע לכל האקורדים המגניבים – בעלי ארבעה צלילים ומעלה, חריגות כרומטיות מסולם, מודולציות, ועוד ועוד.

לרוכשי הקורס

בונוס חינם נוסף שאני מעניק עם רכישת הקורס כולו, הוא מדריך שקראתי לו שלושת עיקרי ההירמון, בו אני מוסר בסרטון אחד מפורט את שלושת העיקרים לשיטתי, בהם אנחנו מרכיבים אקורדים למנגינה ומנגינה לאקורדים.

למקרה שלא עברתם אצלי את הקורס לתיאוריה פרקטית – השלב הבסיסי, זו יכולה להיות השלמת פערים מועילה, ויישור קו לקראת הקורס הנוכחי.

שוויו של הקורס הזה באתר בקניה נפרדת כרגע 250₪.

אפשרות נוספת (מומלץ) לעשות מינוי לאתר “להקשיב ולדעת” בו אתם מקבלים גישה לעוד שלל קורסים חשובים אחרים, כמו הולכת קולות, תזמור, ליווי נכון בקלידים ועוד. המנוי מקנה גם מפגש בזום עם ערן, בלעדי לחברי המועדון, להעלאת שאלות, תרגול וההעמקה.

אז הנה שיעור ראשון של תיאוריה פרקטית – מתקדמים.

מקווה שתהנו!

שיעור 1 – הרמוניה שניונית (חלק א’)

כאן אנו לומדים כיצד להרחיב את ההרמוניה, לצאת מהקופסה של Am Dm ולהגיע לכל ההרמוניות המגניבות.

תרגילים:

  1. נגנו את 3 המנגינות – כולן בדו מז’ור – והתאימו אקורדים שניוניים זרים לסולם במקומות המסומנים ב*.

כדי לוודא שעניתם נכון ענו על הבוחן המצורף למטה.

שימו לב: יתכן חילוף אקורד באמצע תיבה ולכן הכוכבית תבוא בין שני צלילים במנגינה.

הנחיה לבוחן:

לחצו על הקישור למטה כדי לעבור לחידון.

שם הזינו את כל התוצאות אחת אחר השניה לפי מס ה* בתרגיל ולבסוף הגישו לבדיקה. (SUBMIT MY ANSWERS).

אם קיבלתם 100% – הכל בסדר.

אם לא – חזרו שוב ונסו לראות איפה טעיתם.

https://www.onlineexambuilder.com/hrmwnyh-snywnyt/exam-365386

2. מה הניתוח ההרמוני של שורת האקורדים הבאה?

האם אתם מזהים את השיר?

נגנו…

Cm Bb/D Eb Fm D/F# D7 G—Cm

לתשובה לחצו כאן.

3. ומה פשר

C F G E/G# Am C/Bb F/A D/F# G G7 C

לתשובה לחצו כאן.

אם נהניתם משיעור זה ואתם רוצים להמשיך לעוד הרמוניות מלהיבות בשאר 8 השיעורים והתרגילים בצידם, וכן לזכות לבונוס הקורס – שלושת עיקרי ההירמון, לחצו עכשיו כאן.

או (מומלץ) לעשות מינוי לאתר “להקשיב ולדעת” בו אתם מקבלים גישה לעוד שלל קורסים חשובים אחרים, כמו הולכת קולות, תזמור, ליווי נכון בקלידים ועוד. המנוי מקנה גם מפגש בזום עם ערן, בלעדי לחברי המועדון, להעלאת שאלות, תרגול וההעמקה.

Summary
הרמוניה מתקדמת
Article Name
הרמוניה מתקדמת
Description
אם נמאס לכם מAm Dm E ואתם רוצים להגיע ליציאה מהסולם, אקורדים מורכבים, והרמוניה ג'אזית, זה המקום בשבילכם
Author
Publisher Name
להקשיב ולדעת
Publisher Logo

10 thoughts on “תיאוריה פרקטית – מתקדמים: שכלול ההרמוניה – שיעור 1 (חינם)

  1. אריאל אומר:

    תודה רבה על הקורס המושקע.
    אין לי אינטרנט זמין כל הזמן ולכן ברצוני לדעת אם יש אפשרות לקבל את הקורסים באונקי וכדו’

    • eransolomon אומר:

      אפשר עקרונית. כך אני עושה עם ציבור לא מחובר לאינטרנט.
      מוזמן לדבר אתי בפרטי

  2. אלעזר אומר:

    אני יודע לנגן ב’סדר אבל לא מקצועי איך אני הופך את זה למקצועי??

    • eransolomon אומר:

      שלום אלעזר!
      שאלה גדולה וחשובה שאלת.
      איך הופכים ל”מקצועי”…
      ההיקף כאן לא ממש מספיק למענה הולם לשאלה הזו, אבל בגדול שילוב של הרבה אימון בצד הבנה ולימוד בשכל, יכולים מאד לקדם את הדברים. למעשה מתוך לימוד אנו יוצרים אינטואיציה חדשה שלא הייתה לנו קודם, שבעזרתה אנחנו שוב לא צריכים לחשוב, ופשוט “זורמים” יותר טוב. וזה מה שאני קורא להיות “מקצוען”.
      אבל כאמור אם תרצה להיות יותר ספציפי ולפרט איפה אתה עכשיו עומד ובמה אתה מרגיש תקוע, המענה יהיה יותר מדויק. ואני מאד ממליץ לעלות עם השאלה הזו לאחד ממפגשי הזום הבאים במסגרת המנוי, בימי חמיש אחה”צ מדי שבועיים.

  3. מיכאל אומר:

    היי תודה רבה על השיעור! שיעור מעולה!
    שאלה על תרגיל 1 בכוכבית 1 – למה Em זה לא תשובה נכונה?

  4. יהונתן כהן אומר:

    היי ערן היקר אני יודע שאתה שותה בצמא הרמוניות קסומות , יש לי שיר עם מודולציה משוגעת על כל הראש
    ”קרב יום” – משה פלד . המלחין אומר שמלמדים את השיר הזה באקדמיה וכו’
    מעניין אותי מה הולך שם , שיר מטורף!!

  5. יעקב אומר:

    לא הבנתי למה שניוניות וכרומטיקה קשורים.
    הרי יכול להיות צליל כרומטי שהוא לא שניוני זאת אומרת שהוא לא דומיננטה של הצליל שאחריו, למשל אקורד C, אח”כ D, ואח”כ E. וכמובן עוד אין ספור דוגמאות.

    • eransolomon אומר:

      יעקב זו הזדמנות להבהרה מצוינת!
      לשיטתי כל חריגה מהמבנה “הדיאטוני” של 11חצי 111חצי ונגזרותיו, הוא בבחינת כרומטיקה.
      כלומר שכל צליל זר לסולם, אם מז’ור אם מינור, הוא כרומטיקה.
      וזה מסתדר עם האפקט – החריגה מורגשת כסוג של “צבע” מעניין, שזה פירוש המילה “כרומה” באיטלקית.
      שניניות היא אחת הדרכים “לצבוע” בצבע מעניין את המוסיקה. יש עוד דרכים, כפי שתראה בע”ה בהמשך הקורס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.