לכניסה לחנות לחצו למטה על המוצר
תוכן זה בתשלום
כבר קניתם? התחברו כאן
תוכנית מינויים לאתר
מועדון מנויים חודשי, חצי-שנתי או שנתי (לימוד מוזיקה אונליין)
החל מ: ₪234.00 / חודש
תוכן זה בתשלום
כבר קניתם? התחברו כאן
תוכנית מינויים לאתר
מועדון מנויים חודשי, חצי-שנתי או שנתי (לימוד מוזיקה אונליין)
החל מ: ₪234.00 / חודש
שלום ערן,
בשיר פטיש מסמר קיימים שני מקרים זהים של דיסוננסים שלדעתי אינם עומדים בחוקים שפורטו בשיעור ועם זאת, האקורד המותאם נשמע טוב.
בשני במקרים מדובר במעבר מאקורד Am לאקורד F. הצלילים המעורבים הם מי (המוכל ב Am), סול ופה (המוכל באקורד F).
הצליל סול אינו מוכל באקורד F והקפיצה בין הצליל מי לבינו הינה קפיצה של טרצה (קטנה אמנם אבל טרצה) ולא קפיצה בת צעד.
האם הפתרון קשור לעובדת היותו של הצליל סול הצליל השביעי ב Am7?
אכן יש שם (לפחות בהירמון שבחרתי) חריגה במקום שאמרת. הכיוון שלך טוב. המדובר כאן בהרמוניה יותר “משודרגת” שמכילה 7 ואפילו 9. לדעתי הF עם סול למעלה נשמע לנו טוב כי אנחנו מקבלים את האקורד הג’זי F9 כלגיטימי. ואז בעצם אפשר להגיד שהתנועה בקפיצה היא מצליל משוייך (מי בAm) למשוייך אחר (סול בF9).
אמנם אפשר גם לומר, ואולי זה הנכון יותר, שיש לנו כאן מקרה של פתרון בצעד של הצליל הזר (סול בF לפה) למרות שהכניסה היא חריפה – בקפיצה (ממי בAm לסול בF). וזה קורה פה ושם, גם במשפחות הטובות ביותר.
עוד צריך לומר – שאכן שומעים כאן חריפות מסויימת בהירמון, וזה כל העניין.
פטיש…!!!