אחד הנושאים הטרואמטיים ללומדי המוסיקה מאז ומעולם, הוא הנושא של תיאוריה מוזיקלית.

זו אחת הסיבות שמרתיעות אנשים מעיסוק רציני במוסיקה, ומן הסתם העולם “איבד” כמה וכמה מוסיקאים בגלל הטראומה הזו.

הסיבה לדעתנו נעוצה בעיקר בשיטות לימוד קלוקלות, שמשאירות ללומדים “טעם רע” של לימוד מתמטי עקר חסר חיים שמוציא את החשק.

ובאמת יש במוסיקה צד שכלי “מתמטי” לא מבוטל, אבל עם השנים פיתחנו שיטות לימוד שלא רק “ממתיקים את הגלולה”, אלא גם הופכים את כל העניין – לכיף.

לדוגמה, אחד הנושאים הטראומטיים ביותר ב-תיאוריה מוזיקלית הוא הצורך לכאורה להשתמש בטבלאות (כמו מעגל הקווינטות המפורסם).

אך אצלנו בלהקשיב ולדעת, במקום שינון או תלות בטבלאות, אנו דוגלים בשיטות לחישוב מהיר כך שעד ששולטים בדברים אינטואיטיבית ובעל פה, תמיד ניתן “ליפול על הרגליים” ולחשב מה שצריך כהרף עין, גם ללא טבלאות.

רבים מגיעים אלינו תקועים.

או שהם כבר שנים מנגנים משמיעה, אבל לא מצליחים להגיע מעבר לרמה בסיסית של הרמוניה ואלתור, או שהתרגלו שנים לנגן רק מתווים (הקלאסיים שבינינו) או רק מאקורדים מועתקים מאתרים ולא מסוגלים למצוא בעצמם את ההרמוניות, ובטח לא ליצור מוזיקה חדשה.

התפיסה שלנו היא שבהבנה בשכל וזיהוי התופעות הנלמדות בחושים – ע”י “פיתוח שמיעה”, ניתן לפרוץ ניתן לפרוץ למחוזות שנגינה רק מתוך שמיעה, או להבדיל – רק מתווי נגינה – לא יכולה להביא.

לשם כך בנינו בשבילכם את מערך “תיאוריה פרקטית” בפורמטים שונים – פרונטליים וגם אינטרנטיים.

הקורס בא בשתי רמות – השלב הבסיסי, ומתקדמים, כאשר בפורמט הפרונטלי מדובר בסדרה של 6 מפגשים בני שעתיים עבור כל רמה.

אפשר לקרוא עוד על הסדנאות הפרונטליות שלנו כאן.

אם האפשרות האינטרנטית קורצת לכם, והיא כוללת גישה ל9 סרטונים ותרגולים בצידם, תוכלו להכנס כאן:

תיאוריה פרקטית השלב הבסיסי

תיאוריה פרקטית מתקדמים