אנהרמוניה – למה חשוב לקרוא לצליל בשמו

מה זו אנהרמוניה? ערן סולומון מסביר בסרטון הדרכה קצר

בסרטון כאן אני שוב נוגע בנושא הכאוב של אנהרמוניה.

אנהרמוניה זו התופעה שלכל צליל יש לפחות שני שמות.

למשל דו דיאז ורה במול.

זה בדיוק אותו הקליד על הפסנתר.

והדבר הזה מעצבן הרבה אנשים שבאים ללמוד מוסיקה.

הם לרוב לא מבינים למה זה חשוב לדייק.

מה זה חשוב, ומה אכפת לי איך קוראים לצליל, כל אני יודע איפה “ללחוץ”…

אז בסרטון שלפניכם אני מביא דוגמה מאלפת לזה שחייבים להקפיד על ה אנהרמוניה, על האיות הנכון של כל תו – אחרת ממש מאבדים את הצפון.

למשל מה קורה אם אני קורא ללה במול סול דיאז או ההפך – למרות שעל הפסנתר זה אותו צליל בדיוק.

גם אם לא נכנס לעולם הנגינה בכלי קשת, שם לעתים יש ממש הבדל אקוסטי בין שתי החלופות האנהרמוניות, יש משמעות בניתוח המוזיקלי לאיית נכון.

עבור סולם לה מינור סול# הוא חלק מהסולם ההרמוני (תופעה נפוצה ביותר).

לה במול במסגרת לה מינור לעומת זאת, הוא – פחות או יותר – ג’יבריש.

ומה הוא עושה כאן בכלל???

כל ענייני האיות והתיווי, וגם התהליכים המוזיקליים שאני מדבר עליהם כאן בדרך אגב, כגון “הרמוניה דומיננטית” או טוניקה, או אקורדים מרובעים ואפילו מחומשים, נידונים לעומק בקורסים שלנו באתר “להקשיב ולדעת”, בפרט בסדנאות לתיאוריה פרקטית השלב הבסיסי , ומתקדמים (כרגע – שיעור ראשון חינם בשתי הסדנאות!!!) אז לחצו על הקישורים!

Summary
למה חשוב לקרוא לצליל בשמו (אנהרמוניה)
Title
למה חשוב לקרוא לצליל בשמו (אנהרמוניה)
Description

בסרטון כאן אני שוב נוגע בנושא הכאוב של אנהרמוניה. העניין הזה שלכל צליל יש לפחות שני שמות, מעצבן הרבה אנשים שבאים ללמוד מוסיקה, והם לרוב לא מבינים למה זה חשוב לדייק. מה זה חשוב איך קוראים לצליל כל עוד יודעים איפה ללחוץ... אז בסרטון שלפניכם אני מביא דוגמה מאלפת לזה שחייבים להקפיד על האיות הנכון של כל תו, על האנהרמוניה הנכונה - אחרת ממש מאבדים את הצפון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.