להקשיב ולדעת מעביר סדנאות בתיאורית המוזיקה כאן בירושלים מזה שנתיים.

הכותרת היא –  “תיאוריה פרקטית”.

כותרת שיש בה סתירה פנימית, תרתי דסתרי, אבל היא אמת.

כי תיאוריה מוזיקלית היא באמת הדבר הכי פרקטי בעולם, עבור נגנים ומוזיקאים.

והעניין הוא שבלי להבין – קשה מאד להתקדם במוסיקה.

ישאל השואל – אבל הרי אני מנגן משמיעה לא רע בכלל….האם זה לא רק עניין של אימון ליד הכלי?

והתשובה היא שאכן כשרון הוא דבר נפלא – מתת אלקים. אבל לכל כשרון, גדול ככל שיהיה, יש גבול.

וגם – האם לאדם פחות כשרוני, אין “זכות” ליצור, ולפעול, ולהגיע להישגים משמעותיים?

מאז ומעולם, הייתי אני איש של עבודה, ובה אני מאמין. ועבודה יכולה להביא כל אחד רחוק מאד.

וכשאני אומר “עבודה”, אני מתכוון לשימוש בשכל, לימוד, ולא רק באינטואיציה, ברגש, בחושים, שהם באמת במידה רבה תלויי כשרון וגנים מולדים.

במקום בו מסתיים הכשרון, למקום החסום אליו האינטואיציה לא מצליחה לפרוץ – לשם אפשר להגיע מתוך הבנה ולימוד, והגבול מעתיק את מקומו – לשמים.

כדי לפרוץ למחוזות החדשים האלה יצרתי את הסדנאות לתיאוריה פרקטית, (כרגע – בשתי רמות – מתחילים ומתקדמים) בהן אני מעביר את יסודות תיאורית המוזיקה תוך דגש על המעשה, הפרקטיקה.

כי להשקפתי – אם דבר נשמע טוב, זה אומר שיש שם “תיאוריה”, יש שם חכמה מוסיקלית, ואם יש חכמה מוסיקלית, זה ישמע טוב. ואפשר להגיע לחכמה הזו בעזרת האינטואיציה, אך אפשר גם מתוך לימוד, חקירה והבנה בשכל.

באמת התהליך המוסיקלי, הוא תמיד מהשכל אל הרגש וחוזר חלילה; חיבור של שכל ורגש מהיפים שיש לנו בחיים, וזה מה שכל כך מדהים בה, במוסיקה.

תיאורית המוזיקה בכיף!

אז אם מעניין אתכם לשדרג את הנגינה שלכם, ובטח אם אתם רוצים ליצור ולאלתר, אתם מוזמנים ליצור קשר (ערן 0524454833) כדי להתאים לכם את הסדנה המתאימה ללימוד תיאוריה מוזיקלית בכיף!

באתר שלנו יש גם גרסה מקוונת של הקורסים – עם היתרונות והחסרונות של מפגש שאינו פנים אל פנים.

והנה הקישורים לשני הקורסים:

תיאוריה פרקטית השלב הבסיסי

תיאוריה פרקטית מתקדמים

Summary
תיאוריה פרקטית - תיאורית המוזיקה בכיף
Article Name
תיאוריה פרקטית - תיאורית המוזיקה בכיף
Description
בסדנאות לתיאוריה פרקטית לומדים תיאוריה מוזיקלית בכיף. למה? כי הדגש הוא באמת פרקטי, ולא תיאורטי! ערן סולומון, קרוב לשלושים שנות נסיון, מעביר את החומר בשיטות שעוקפות את הטראומה המצוייה כ"כ בין מוסיקאים בכל פעם שמגיעים לנושא של תיאוריה. הבעיה העיקרית הוא גילה, היא שיטות לימוד קלוקולות, שהופכות את המקצוע לקר ומתמטי. המתמטיקה נמצאת שם, אבל החיבור אל החושים מכניס את הטעם להכל. כי שומעים - את המתמטיקה!
Author
Publisher Name
להקשיב ולדעת
Publisher Logo